21 Mart 2015 Cumartesi

Alp'e oyunlar

Daha önce şurada anlattığım tatlı heyecanların arasında "zoogi" de vardı :) Hem Alp'i hem Zoogi'yi aynı anda kattık hayatımıza.

Tamamlanan yorucu büyük projelerin ardından, ve Alp'e ayırdığım zaman yeni büyük projelere başlamamıza engel olduğundan bir süre mobil oyunlar yapmaya karar verdim. Henüz çok yeni denemelerle dolu bilgisayarlar .



Biz yeni oyun senaryoları yeni kodlarla boğuşurken Alp'in oyun oynayabildiğini, keyif aldığını ve oynarken öğrendiğini farkettik. Normalde eline tablet vermesek de sofrada yemeğini yedikten sonra benim de yememe fırsat vermesi açısından mama sandalyesine bıraktığımız tablet çok işimize yarıyor doğrusu :) E baktım elimde Alpişko gibi minik bir test uzmanı var , her şey bir kenara bırakıldı ve hadi Alp'e oyunlar yapalım denildi. Alp neyi seviyor, nereye tıklıyor, ne ilgisini çekiyor, ayy bu sesten korktu, hıh bunu sevdi diye diye yazıyorum kodlarımı artık :) İlk iki denemeyi yaptık küçük bey'e beğendirdik :)

İlki "Baby Puzzle". Alp önce beceremedi ama sonra bizi izleyince yapıp kendisini alkışlamaya başladı :) Üstelik tabletteki oyundan sonra normal ahşaptan olan evdeki oyuncağında da yapmaya başladı. Artık deneme yanılma oraya mı buraya mı diye zorlamıyor. Hangi şekil nereye gidecek biliyor , ters mi duruyor düz mü duruyor farkında artık, ve sürekli kendini alkışlayıp seviniyor :) Yeni açtığımız instagram hesabında ( şurada ) videosu var hatta :)  Oyun da şurada.





Edoşumun oğlu Emir Alp'ten 1 yaş daha büyük. O minik bey 8 parçalılara kadar yapbozları (puzzle) yapıyormuş sürekli diye duydum :) Alp bu iş için çok minikti tabi. İkisini ortak noktada buluşturmaya karar verdim. Şöyle ki hayvanlardan oluşan yapbozlar hazırlayıp, bunları istenirse 4 parçalı istenirse 9 parçalı şekilde oynanabilir yaptım. Her resim tamamlandığında o resimdeki hayvanın sesini duyuyoruz, ve ek bir puzzle parçası kazanıyoruz. mesela horoz için güneş, köpek için kemik gibi. Biz Alp'le oynarken önce onun başlamasını bekliyorum o bir kaç deneme yapıyor şans eseri tutturabiliyor, tutturamazsa suratıma bakıp "hııhhh" diyor :) ben 3 parçasını koyup son parçayı ona bırakıyorum. Son parçayı yerleştiriyor, hayvanın sesini duyup gülüyoruz. Sonra bir de bakıyor bir obje daha çıkmış :) hemen onu da koyuyor başlıyoruz alkışlamaya :) Emir kuzum ise kendi başına mutlu mesut yerleştiriyormuş tabi parçaları :) Oyun şurada.





Sizin de miniğiniz varsa denetip fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim :) Biz bir süre böyle devam edeceğiz , sıra da baloncuk patlatma oyunu var :) Tabi bir de düğün hazırlığımız var , elimizden tüller keçeler düşmüyor :) onları da paylaşacağım inşallah ilk fırsatta :)

3 yorum:

  1. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    Bana da beklerim;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. merhaba, hoşgeldiniz :) ben de blogunuzu takibe aldım

    YanıtlaSil
  3. Merhaba blogunuzu keşif etkinliğinde gördüm ve takipteyim :) Banada beklerim :)

    www.beautybugizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...